son dakika haberleri
Bizi Facebook'dan takip edin
Bizi Twitter'dan takip edin
Burhan Dazar

VAN’IN ATA SPORU OKEY Mİ

Benim güzel şehrim o kadar masum o kadar yalnız  ki bir o kadar kimsesiz Van deyince ilk akla kahvaltı gelir sonra göl sonra da kedisi gelir ama artık bu saydıklarım akla gelmez olmuş çünkü yavaş yavaş etkisini kaybediyor bunlar ne kahvaltı ne gölümüz nede kedimiz biz mutlu etmiyor artık gençlerimizin yüzde 80 o güzel zamanlarını okey taşlarında geçiriyor . Nereden vardım bu konuya biliyor musunuz

            Bir gün Konya’dan güzel şehrim Van’a geldim güzel memleketimin mis kokusunu içime çektim çarşıya doğru yol aldım çarşıya vardığımda sanat sokağına uğradım bir iki tur attıktan sonra arkadaşlar geldi biraz hasret giderdikten sonra bana ilk söyledikleri söz hadi okey oynamaya gidelim dediler. Bende tamam dedim sanat sokağında bir okey salonuna gittik.Daha içeri girer girmez duraksadım içerisi oldukça kalabalıktı boş masa arıyorduk sonunda bir masa bulup oturduk. Arkadaşlar hemen taşları dizmeye başladılar bende etrafı izliyorum kendi kendime şunu dedim aman Allah’ım bu ne kalabalık bu boşluk bu ne kötü bir durum böyle hepsi genç ve işsiz ben bunları düşünürken arkadaşlar taşları dağıtmış beni bekliyorlardı bende hemen taşları dizdim ve oyun başladı.

Bir yandan oyun oynuyorum bir yandan da aklım geçen sorunlar vardı bu sorunlar bu salonu dolduran gençlerimizdi. Garsonlar hemen çay getirdi masamıza okey oynamak çaysız olmaz demi Sıçak çayımı yudumlarken kafe sahibi yanıma geldi ve bana neden bu kadar etrafa bakıyorsun dedi. Bende hiç bu kalabalık dikkati mi çekti dedim o da bana neden ne var bu kalabalıkta ben de kafe sahibine bu kadar insan işsiz demek dedim yada öğrenci yada başıboş dedim.

Kafe sahibi biraz sinirli bir şekilde bu ne  ki bunun gibi sadece 200 okey salonu var bu civarda hepsi dolu dedi. Şaşırdım o öyle söyleyince arkadaşlar da bize bakıp gülüyorlar neyse dedim adam uzaklaştı bizden biz okeye devam ettik. 3. Elden sonra ben sıkıldım kalkalım dedim kalktık dışarının temiz havası bırakıp o sigara kokulu, gürültülü kafede güzel zamanımızı geçirmek kadar ahmakça bir şey olamazdı.

Sanat  sokağında kafa mı kaldırıp yürüdüğümde en az 50 okey salonunu saydım ve hepsi doluydu. Bu yazıyı yazmamın amacı neden pırıl pırıl  gençlerimiz o güzel zamanlarını okey salonunda geçiriyor neden saatlerce orada dünyadan habersiz oturup bir şey yapmıyorlar nedenlerini sayarsak işsizlik, eğitimsizlik, hayatı eğlence haline getirmek ve düşünce anlayışı gibi nedenler olabilir. Ama şu bir gerçek üniversite öğrencisinden tut ortaokul öğrencisine kadar yaşlıdan tut gencine kadar Van’ını güzel insanları okey oynamadan duramaz çünkü yapacak bir şeyleri yok Van’ın ata sporu OKEY OYNAMAK artık

Burhan Dazar  |  Diğer Yazıları

Burhan Dazar Yazılarına Yapılan Yorumlar

  • burhan dazar2015-02-21 cevap
    Teşşekür Veysel kardeşim bana burhandazar@hotmail.com da ulaşabilirsin
  • veysel umdu2015-01-20 tanışmak istyorum sizinle
    abicim ağzına yüreğine saglık bende bı zamanlar o dedıgınız ınsanlar gıbıdım ama şimdi NETWORK MARKETIN sektörü sayesinde okey yerıne kıtap okuyorum kendı tıcaretımı kurmuş insanlara kitap okutuyorumm ve iş yapıyoruz kendi geeleceğimiz için senınle de tanışmak istiyorum teşekkürler saygılar