son dakika haberleri

NASA bir kara deliğin yıldızı parçalamasını görüntüledi

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA) dünyadan 375 milyon ışık yılı uzaktaki dev bir kara deliğin bir yıldızı parçalamasını görüntüledi.

Bizi Facebook'dan takip edin
Bizi Twitter'dan takip edin
NASA bir kara deliğin yıldızı parçalamasını görüntüledi
Haber Yorumları

Haber Tarihi : 27.09.2019  16:27:00 eklendi.

Son derece nadir meydana gelen ve 'gelgitsel bozulma' olarak adlandırılan olay ajansın dış uzayı incelemek için kullandığı TESS isimli teleskobuyla tespit edildi.

NASA tarafından yayınlanan görüntüde Güneş'e benzeyen bir yıldızın kendisinden 6 milyon kat daha büyük bir kara deliğin kütlesel çekimine kapılması görülüyor.

Gök bilimcilerin başından sonuna kadar kaydetmeyi başardığı yıldız patlaması Samanyolu büyüklüğündeki bir galakside 10 bin ila 100 bin yılda bir meydana geliyor.

Astrophysical Journal'da yayınalanan makalenin baş araştırmacısı olan Carnegie Bilim Enstitüsü'nden Thomas Holoien "Bu keşif hem iyi hazırlık hem de şansımızın yaver gitmesi sonucu yapıldı ve bazen bilimde ilerlemek için bu gibi şeylere ihtiyaç oluyor." sözlerini kullandı.

Holoien "Bu gelgitsel bozulmayı çok hızlı bir şekilde tespit edebildiğimiz için olayın ilk günlerinde dahi çok dalga boylu incelemelerimizi bu noktaya odaklayabildik. Elde ettiğimiz öncül veriler bu patlamaların fiziğini modellememizde çok yardımcı olacak." şeklinde devam etti.

Araştırma ekibi Morötesi verileri kullanarak bu olay esnasında sıcaklığın yaklaşık yarı yarıya yani 40 bin dereceden 20 bin dereceye düştüğünü tespit etti.

Kara delikler genellikle Samanyolu Galaksisi gibi büyük galaksilerin çoğunun merkezinde yer alıyor.

Kara deliğin yıldızı parçaladığı sırada açığa çıkan ışık salınımları ve spiralin dışına ittiği materyaller gök bilimcilerin karadeliklerin davranışlarını daha fazla anlamasına yardımcı olacak.

Kütlesel çekimin hareket halindeki ışık üzerinde etkileri Albert Einstein'dan bu yana bilim dünyasının en çok merak ettiği konuların başında geliyor. (EURONEWS)

Bilim - Teknoloji |  Diğer Haberler

Yazarlarımız

Haber Akışı

Vizyondakiler

İlçe Haberleri

İlçeye Tıklayarak Haberlere Ulaşabilsiniz.

Bugün En çok Okunanalar